feedburner

Te anunt cand mai scriu ceva?

căutare personalizată

Ciobanesc de Bucovina

Etichete:

Am spus ca voi face tot posibilul sa ma ocup pe cat pot de promovarea ciobanestilor romanesti si asa voi face.
Despre ciobanescul carpatin pot scrie pana maine dimineata si nu ma plictisesc,insa cu siguranta despre celelalte rase de ciobanesti romanesti nu am suficiente cunostinte pentru a putea da lectii sau a vorbi foarte detaliat despre ei.

Va pot spune insa ca exista. Mai mult decat atat va voi oferi si linkuri catre siteuri unde diversii crescatori vorbesc despre ei.
Ciobanescul de Bucovina este un caine molosoid de talie foarte mare. Subiectul multor discutii pro si contra,aceasta rasa a starnit totusi mereu un interes deosebit pentru mai toti iubitorii de caini. Eu va spun cum ii vad eu,pe plan personal.
Initial,ca si in cazul corbului,intai am vazut poze pe net. Recunosc... la inceput nu m-au atras,vedeam niste exemplare superbe si altele care chiar daca aveau coloritul si unele trasaturi,personal le vedeam foarte departe de standard.
A urmat episodul Suceava 2007,unde prezenta bucovinenilor a fost impresionanta.Abia acolo am vazut de fapt ce inseamna acest caine si recunosc,am fost foarte placut impresionat de ceea ce vedeam,chiar daca si acolo am zarit cateva exemplare care nu imi placeau. Am continuat sa urmaresc diversele topicuri despre ei si odata cu trecerea timpului am inceput sa vad din ce in ce mai multe exemplare care iti furau atat privirea cat si inima.
La Predeal in 2008 au fost prezenti iar in numar foarte mare. A fost momentul in care am putut spune:"WOW!!!". Caini FOARTE omogeni si foarte temperamentali. Nu am vazut nici un bucovinean cu coada intre picioare si nu am vazut nici unul stand degeaba,fiecare isi pazea coltul lui cu strajnicie. Per total pot afirma ca atat la Predeal in 2008 cat si la Gala din decembrie,s-a vazut ce inseamna munca in comun a crescatorilor de Ciobanesc de Bucovina. Ce am apreciat mereu la crescatorii de bucovineni, este faptul ca desi exista si in tabara lor numeroase divergente,acestea nu au fost facute publice. Chiar daca unii crescatori se mai maraie intre ei,la mijloc si cel mai important a ramas CAINELE. (Ce n-as da sa invete si "carpatinarii" lucrul asta!).
Printre crescatorii de bucovineni mi-am facut si prieteni,pe care nu am cum sa nu ii mentionez aici.

Dl Edward Riznic din Iasi este un mare pasionat si iubitor al acestei rase,am urmarit-o pe Ancuta in timp si a fost o adevarata placere sa apuc sa o vad si live la unele expozitii.Site-ul dumnealui il puteti gasi aici. Spor in toate Dodo.

Dl.Sebastian Ratiu din Radauti este un alt iubitor al acestei rase. Trebuie sa recunosc,pe langa Scorillo (care a fost primul bucovinean pe care l-am indragit),urmatorul pe lista a fost Aran.
Aran este cainele lui Sebi si este de o frumusete iesita din comun. La Predeal in 2008 l-am vazut prima oara "live". M-am apropiat oarecum cu frica,pentru ca nu este un caine tocmai mic. Insa toata teama mea s-a dovedit a fi degeaba, reactia lui Aran la primul contact cu mine fiind una foarte calda, m-a lasat sa il mangai si sa il pozez si nu a avut nici o obictie atunci cand m-am apropiat de Sebi pentru a discuta.
Va garantez ca acest caine m-ar fi RUPT daca incercam sa ii fac ceva stapanului. Astia sunt ciobanestii romanesti,caini care stiu de la sine ce au voie si ce nu.

Ma opresc aici,si imi cer scuze daca am spus ceva gresit,sunt doar niste pareri personale menite sa atraga atentia asupra acestei rase minunate : CIOBANESC ROMANESC DE BUCOVINA.

Mai multe informatii pe :

Bucovina Dogs
Ciobanesc.ro
AchR
Forumul Animale.ro
Canisa 7 Coline
Ciobanesc (forumup.ro)

Mai jos aveti poze cu ciobanesti de bucovina. Pozele sunt efectuate la Predeal in 2008 si nu am acordul proprietarilor pentru a le posta. Daca cineva se simte ofensat de prezenta lor pe acest blog este rugat sa ma contacteze pe adresa de email : daniel.milea@carpatini.ro











DiggIt!Add to del.icio.usAdd to Technorati Faves I`m Reading: Ciobanesc de BucovinaTweet this!
5 comentarii:
gravatar
Anonim spunea...
8 martie 2009 la 20:38  

Multumesc,Danny, pentru cuvintele frumoase scrise despre noi!
Esti un baiat de isprava!
S-auzim de bine!
Edward Riznic

gravatar
Daniel Milea (Danny) spunea...
8 martie 2009 la 20:46  

Cu placere Dodo.
In timp voi mai posta informatii despre ciobanestii romanesti, macar atat pot face si eu pentru aceste mandrii nationale.

gravatar
Badita Dragos spunea...
21 iulie 2009 la 22:50  

Am si eu un Ciobanesc de Bucovina.
Il cheama Mohor si are numai 5 luni.
Este de 4 zile la mine dar s-a adaptat repede.
Mananca de doua ori pe zi si ia 13 pastile de calciu pe zi.
Il las liber.
Mai am un Ciobanesc German.
O cheama Rona si are 4 luni.
Sunt amandoi pui.
De fiecare data cand o las libera pe Rona, Mohor sare si se joaca cu ea.

Sper ca nu am spus ceva deranjant.

gravatar
conny spunea...
28 iulie 2009 la 12:55  

ai dreptate, sunt niste caini deosebiti, cu un caracter puternic si dragoste nelimitata.

gravatar
Anonim spunea...
28 octombrie 2009 la 19:21  

carei cel mai frumos ciobanesc de bucovina si la cine se afla

Trimiteți un comentariu

Trimiteți un comentariu

Testeaza-ti tastatura!Baga un Comment!
Hai... hai ca poti!
Bravoooo!
:)


Copyright ? 2008 Bloggerized by : GosuBlogger
Langit: Designed by Eches Langit Blogger template distributed by eBlog Templates